Wizyta w miejscach związanych z ważnymi postaciami historycznymi pozwala uczniom lepiej zrozumieć ich życie i wpływ na otaczający świat. Pokazanie społecznych procesów na przykładzie konkretnej osoby jest łatwiejsze do przyswojenia. Odkrywanie miejsc, gdzie żyli i pracowali, wzbogaca zwykłą lekcję o element emocjonalny umożliwiając lepsze zrozumienie i zapamiętanie całego kontekstu historycznego.
Symulacje historyczne dostarczają uczniom interaktywnego doświadczenia. Młodzi ludzie wcielają się w postacie z przeszłości. Mogą uczestniczyć w debatach, podejmować decyzje i odtwarzać kluczowe wydarzenia historyczne. Jest to angażująca forma nauki, którą można stosować w trakcie tradycyjnej lekcji w klasie. Dzięki fizycznemu i emocjonalnemu zaangażowaniu, uczennice i uczniowie łatwiej zapamiętują wybrane zagadnienia. Uruchamiają oni również w sobie proces projekcji-identyfikacji, który jest istotny w kształtowaniu ich późniejszych postaw.
W trakcie szkolnego projektu uczennice i uczniowie mogą przeprowadzać wywiady z mieszkańcami, zbierać archiwalne materiały i prezentować swoje wyniki na lekcji. Praca nad projektem rozwija ich umiejętności badawcze, prezentacyjne i kreatywne, angażując ich aktywnie w proces nauki.
Zaproszenie lokalnych ekspertów, takich jak archeolodzy, badacze czy po prostu pasjonaci danego tematu sprawia, że uczennice i uczniowie mają unikalną możliwość zdobycia informacji z pierwszej ręki i zmiany perspektywy.
Organizacja historycznego dnia tematycznego pozwala zanurzyć się w atmosferę danej epoki. Przebranie się w historyczne stroje czy udział w warsztatach sprawiają, że nauka staje się interaktywna i łatwiejsza do zapamiętania. Organizując dzień tematyczny, można połączyć wiedzę z różnych dziedzin, takich jak historia, sztuka, literatura czy geografia, dzięki czemu uczennice i uczniowie uzyskają szerszy kontekst. Zachęcamy również do skorzystania z tematycznego wyjazdu integracyjnego.